Thursday 24 January 2013

Be Strong.


Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum.

Thanks Allah for choosing me to face all of these :')

Aku berpegang pada kata-kata ' Kita dilahirkan bukan untuk memuaskan hati semua pihak '. yes, setuju sangat. dalam kehidupan ni ada pasang surut. tak selalu kita ada di atas dan tak selalu kita ada di bawah. 

kadang kala perkara yang berlaku merupakan satu ujian ataupun satu balasan buat kita. mungkin aku ada dosa terdahulu pada mereka mereka. jadi ini adalah satu balasan buat aku. Allah :'(

mungkin juga Allah menguji aku. tatkala hati kuat untuk berhijrah, Allah datangkan berbagai-bagai ujian untuk menguji. sebab apa? sebab dari situ Allah mengukur kesabaran kita.

Aku tak mampu nak bahagiakan semua orang. tak mampu nak ceriakan semua orang. tak mampu nak jaga hati semua orang. tak mampu nak ber'mesra' dengan semua orang.

Buat apa nak bahagiakan semua orang kalau itu benda yang salah?

Aku buat apa yang aku rasa termampu dan rasa benda tu betul. 

Aku mintak maaf kepada sesiapa sahaja yang pernah terasa atau terkecil hati atau tak puas hati dengan aku. 

aku manusia biasa.

Moga Allah merahmati kita semua. Amin.

No comments: