Thursday 20 December 2012

There's no reason why I must push them.


Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum.

Janganlah tanya aku dapat apa dari parents ye. haha dapat makan je. best apa. ngehngehngeh.

tak kaya lah nak mintak dslr tuu. aku tahu family aku macam mana. takpelah, esok lusa dah kerja sendiri guna duit sendiri jelah. 

Deep in my heart, terasa nak ada dslr tu. Thanks Ain Naza. akhirnya aku luahkan jugak dekat kau. uhukss. sebenarnya taknak pun luahkan rasa ni..... Siapa taknak kan hadiah? setelah berpenat memerah otak jawab exam and alhamdulillah excellent. mesti kita nak something dari parents kira penghargaan atas usaha kita.

Jealous sebenarnya. tapi aku tahu aku tak boleh meminta dan memaksa. cukuplah duludulu waktu kecik aku ni jenis kuat merengek mintak sesuatu yang aku nak. and the most awful and annoying moments bila aku nak baju tidur dekat pasar malam ni tapi mama tak bagi. tahu apa aku buat?

AKU MELOMPAT-LOMPAT SAMBIL MENANGIS.

gila tak malu ah. hahaha tapi tu cerita duludulu. now aku tak macam tu dah. haha.

nak di calculate kan, perbelanjaan aku tang belajar je dah cecah rm1000. berbaloi ke aku nak mintak dslr yang ntah bape ribu tu dekat parents aku? hmm untung mereka yang boleh minta gadget2 tuu. ahh ain! jangan jealous...

berbaloi ke dengan slip tu dan duit yang mak aku dah spend dekat aku sorang, and aku nak mintak lagi dslr. berbaloi ke ain? tak kann.... ni baru pmr, bukan spm. heihh -__-

aku kena motivate diri aku sendiri. aku jealous tau. aku kena belajar bersyukur dengan apa yang ada. dekat luar tu ada yang langsung tak mampu nak beli buku. AKU KENA BERSYUKUR. biarlah aku sedih pun takdapat apa-apa, itu tak bermakna aku perlu stop belajar. aku belajar sebab nak dapatkan hadiah ke? tak kan. aku belajar sebab nak berjaya. nak jadi cardiologist. tak kesahlah belajar lama mana pun, aku nak banggakan mama babah. 

cukuplah dengan apa yang dorang dah bagi. terlebih cukup dah sampai aku pun dah membesar macam ni. 

Allah :"( buanglah perasaan cemburu ni jauh2..........



No comments: