Wednesday 5 December 2012

Kau terlalu kuat...


assalamualaikum. bismillah.

masih terasa kehilangan teman dan kesedihan tatkala ibu kepada sahabat2 telah pergi menghadap ilahi :'( sedihnya Ya Allah.

Siapalah kita nak mempersoalkan segala yang berlaku kan... tapi apa-apa pun, aku tabik dengan Dayah a.k.a Hidayah Zainal.

Sedar ataupun tidak, dialah yang banyak berkhidmat dalam form. baik tahun ni atau tahun sebelumnya. dia banyak arranged events semua. dia banyak bersabar dengan form kita. dia banyak solve problems dengan style yang sangat cool. 

kalau suruh aku describe dia, dia lah sahabat yang paling susah nak tengok bila marah dan sedih. she's good in controlling her emotions. seriously. dia ni kuat orangnya....

Bila Allah uji dia dengan mengambil Ibunya.. orang yang paling berharga dalam dunia. pasti, dinding kekuatan dia sedikit tercalar. aku mungkin taktahu keadaan dia sebab tak pergi melawat. takpe, apa yang aku tahu, DAYAH SEORANG YANG SANGAT KUAT.

Yes. kuat sehinggakan Allah uji dia dengan mengambil Ibunya sendiri. KUAT tau! kalau aku? hmm memang tak pikir apa dah. taktahu lah nak cakap kann.

tapi, Allah tu Maha Mengetahui, Maha Pengasih... Bagi aku, selama aku kenal dengan dayah... apa yang aku tahu, dia rapat dengan ayah dia. sepanjang aku sekolah samer, aku asyik tengok ayah dia. pernah jugak aku text ayah dia! wahhhh :'D er perlu ke bangga? kahkah. okay 

Allah dah takdirkan Dayah rapat dengan ayah dia..... atleast bila ketiadaan ibu disisi, ayah dia lah yang memberi semangat.... 

aku tahu, Allah Maha Penyayang... Dia akan tiupkan ketabahan dan kekuatan buat anak solehah untuk terus kuattt!

Ala bizikrillahi tatmainnal qulub :')

No comments: