Monday 3 December 2012

It's time to change.


yeh! exactly!

it's time for us to change ourself. but why? we never know when we'll died. so lets prepare! :D


please everyone, take one and lets prepare for the war.

kita tak pernah tahu macam mana kuatnya kita sampai suatu saat KUAT je pilihan kita. err okay. mungkin sebelum ni kita banyak melakukan kesilapan. kita terlupa setiap anggota badan kita akan menjadi SAKSI di akhirat kelak :'( Allahuakbar.

bila lagi nak berubah kalau bukan sekarang ? malu nak berubah ? ye tak dinafikan. tapi pernah kita rasa malu lakukan dosa terhadap Allah ? rasanya Allah pandang tak kita ni ? :'(

Jangan salahkan ibu mengandung. Muhasabah diri. 

Sedar atau tidak, setiap hari kita akan melakukan dosa. yes sekarang pun kita masih lakukan dosa. mohon masih ada pintu taubat buat kita.....

Bila lagi nak bertaubat? waktu nyawa ditarik keluar baru rasa insaf? Allahu. tak kann. kita masih punya Iman. kita bersekolah agama. yes. kita masih sempat berubah.

Jangan takut berubah. Walau banyak mana sekalipun dosa yang dilakukan, teruskan istiqamah berubah. Terkadang syaitan selalu menghasut diri. Takpe, Allah bersama kita. Kita ada Allah. Jangan maluu untuk berubah. Berubah sebelum terlambat sahabat :')

Salam Muhasabah. Pesanan untuk diri. Aku masih lemah. Aku masih melakukan dosa :'( Aku tidak sempurna. Aku perlukan tarbiah untuk meningkatkan keimana. Aku mahu berhijrah. Aku mahu mencapai takhta Wanita Solehah.

Moga mereka memahami :')


No comments: