Friday 25 May 2012

Saat itu telah tiba..


assalamualaikum and haii.

Alhamdulillah akhirnya misi untuk menjawab exam PPT sudah pun tamat. Tahniah kerana berjaya ambil kesemua paper exam. Inshaallah redha dengan segala result yang bakal kita dapat. Hmmm

Cuti sekolah dah mula. wahh itu bukan bermaksud Cuti study tuu. haa PMR lepas raya. lagi lahh tak best. Allah.. lepas ni trial pulak. Ya Allah, mampu ke :/

Aku rasa PPT ni memang memberi tamparan yang hebat lah kot. *eh ke tamparan tu dekat aku je ? mungkin ini ujian dari Allah untuk aku dan yang lain menikmati kenikmatan 9A nanti. amiiinn.

' Kadangkala Allah sembunyikan matahari, Dia datangkan hujan. Kita tertanya-tanya kemana perginya matahari, rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi :) '

Subhanaallah. perancangan Allah tu hebat. kita mungkin menangis waktu ni, supaya waktu amek result PMR nanti hanya senyuman gembira mampu kita tunjukkan. ataupun, tangisan sedih ini inshaallah akan digantikan dengan tangisan kegembiraan.

TAPI... untuk memperoleh tangisan kegembiraan tu, bukan lah perkara mudah. of course lah kita kena all out untuk exam kita. Mujahadah itu pahit, kerana syurga itu manis :)

Macam tu lah juga kitaran pembelajaran kita. study tu pahit, sebab kejayaan itu MANIS :D

semoga result-result PPT ni akan membuatkan semua revolusi27 sedar yang kita sebenarnya ada misi yang perlu dilaksanakan bersama iaitu, Tunjukkan kepada SAMER, kita BOLEH dapat 9A ! aminnn.

*Mungkin ini perancangan Allah jugak. aku tak sangka persahabatan kita berakhir macam ni je. benda yang kecik, mungkin besar bagi kau. sedar tak sedar dah 2 minggu kot kita berperang macam ni. mungkin untuk selama-lamanya. who knows right. aku redha dengan perkara ni. mungkin Allah nak lindungi aku. apa-apa pun, aku nak kau tahu. aku suka berkawan dengan kau. and kau sahabat yang baik. selalu dengar keluh kesah aku. last but not least, semoga kau berjaya dunia akhirat. terima kasih sebab pernah menjadi SAHABAT :')



No comments: