Friday 30 March 2012

Debat Bahasa Melayu :)


assalamualaikum and haii :D

alhamdulillah, Debat Bahasa Melayu berjaya bertahan untuk 4 tahun berturut-turut menjadi johan peringkat daerah. TAHNIAH semuaa :DD

first, kitaorang lawan dekat SEMEKAR. wahhh. fyi, usul pertama ' MATAPELAJARAN SEJARAH MAMPU MENINGKATKAN SEMANGAT PATRIOTIK' and kitaorang PEMBANGKANG. ditakdirkan aku menjadi Ketua Pembangkang.

sehari sebelum pertandingan, kitaorang practice dekat pusat sumber. disebabkan aku terlampau cuak, segala izin laluan yang mereka bagi malam tu. TEEEEETTT. aku tak boleh jawab. fuhhh -.-' giloo.

then esoknya, dengan cuak tak cuak. bergerak lah ke semekar. aku pun practice apa yang patut jee. tak lama lepas tu, datang lah cikgu mana entah. dia bagitahu ' Sekolah ni tak datang. jadi kita tunggu sampai 10.25 pagi, kalau mereka tak sampai jugak, jadi naik terus usul ke 2 lah ' aku dah happy go lucky dah time tuu. HAHAHAHA.

ditakdirkan oleh Allah, kami menang usul pertama tanpa bertanding. Alhamdulillah, kami berjaya menang di peringkat zon :) *eh yeke?

then Khamis, 29.3.2012. kami beregu dengan sekolah SMK BANDAR BARU SG. BULOH. agak sengit tapi alhamdulillah rezeki berpihak kepada kami. 

dann. FINAL debat, usul INSTITUSI PENDIDIKAN WAHANA GAGASAN 1 MALAYSIA. and again, kami pembangkang :) semua usul kitaorang pembangkang. kami beregu dengan SMK HULU KLANG rasanya. amboii. aku bederau betul dengan menteri ke 2 dia. 

dia kata aku. ' Yang Berhormat yang KONONNYAAA. ' :P

apa-apa pun, alhamdulillah kami mewakili daerah gombak untuk bertanding ke peringat negeri di Sabak Bernam :D

wahhh doakan kamii ^^ 

adiossaa. *no picture. takde sapa nak upload T__T

No comments: