Friday 24 February 2012

Hidupku untukNya :)


assalamualaikum and haiii :D


yehh. jangan terkejut sangatlah kan kenapa kitaorang balik minggu ni :) HAHA. tadi kan ada seminar keibubapaan untuk form 3,4,5 :D wahhh SUPERB !


alhamdulillah Mama datang. even baba takdapat join sekali aku tetap bersyukur ! then awal pagi tu aku dah dengar bunyi kereta baba. sempat salam and cium baba je T_T huuu.


then mama duduk dalam dewan semua. student semua kena duduk belakang. takboleh duduk sebelah parents. sedih weh.


aku pun pelik. katanya ada slot nangis-nangis dengan parents. tiba-tiba, Pak Engku kata ' pelajar semua bangun. bangun pergi dekat mak ayah masing-masing. bisikkan pada mereka.. blablabla ' time tu aku dah tersedu-sedu dah.


terus lari dekat mama. peluk mama. nangis. and aku cakap ' Ma, ain mintak maaf..... ' ' Ain sayang mama ' and mama cakap ' Ye, Mama sayang ain jugak '


baru aku sedar. kita takboleh hidup untuk diri sendiri. kita kena hidup untuk orang lain. dan mulai hari ini. aku akan hidup untuk Allah, Mama and Babah :)


thanks Pak Engku atas perkongsian yang hebat ! semoga Pak Engku terus diredhai Allah dalam setiap perkerjaan yang dilakukan. inshaAllah kalau ada rezeki, saya akan melawat rumah anak yatim Pak Engku :')


syukran Ya Rabbi. kau kurniakan aku Mama dan Abah yang sangat menyayangi diriku. yang sanggup berkorban untuk aku dan abang. ya Allah... janjikanlah kedua ibubapaku syurgaMu. amin ya rabbal alamin :)

No comments: