Saturday 24 December 2011

Kisah seorang wanita yang bergelar Mama


assalamualaikum and haii :D 


dah jarang dah update blog kan ? hikhik. currently listening For The Rest Of My Life by Maher Zain. yess. alots of memories. hmm. dulu lagu ni popular gila kan ? orang semua dok menyanyi melalak dekat asrama lagu ni. haha but semakin lama lagu ni dilupakan. padahal ia membawa maksud yang sangat berharga :) am i right ?


okay straight to the point. tadi aku tengok cerita We Are Family versi Hindustanhe at TV3. haha aku layan gak hindustan ni tauu. then mula-mula macam biasa j cerita dia, last sekali memang touched habis lah T_T actually aku nak menangis tengok cerita ni, tapi mama ada. so tak jadi. sobss. aku tahan gila-gila air mata aku. aku rasa macam dah tak boleh nak bernafas j bila tahan air mata tuu. kalau biarkan j, mahu air mata niii mengalir non stop. bahaya aku ni. HAHAHA :D


aku terfikir jugak, seorang ibu tu sanggup berkorban apa saja untuk family dia. even hati dia terpaksa berkorban. and i wish that i could be like that :'( sacrified anything for my lovely family. okay. korang nak tahu. aku bangga salute gila dengan Mama. mama selalu berkorban untuk kita orang.


haritu time aku beli prosperity dengan mama. mama suruh beli 2 set. tapi kitaorang melantak twisted fries j dekat Mcd tu. prosperity bawak balek. time balek tu aku terus lah makan prosperity. and aku tengok mama tak makan pun prosperity mama. abang yang baru bangun keluar dari bilik, masuk toilet and pergi ruang tamu terus ngap prosperity mama. aku pun bengang ahh.


aku : WEH ! mama punyaa ahh !!
abang : *buat selamba bangang dia
mama : biarlah dia dikk. mama tak kisah pun takdapat makan. asalkan anak-anak mama dapat makan.


see that ! T_T ohmaii aku rasa macam nak meleleh j. sobss :'(


mama sanggup berkorban macam2. bayar tusyen aku, layan kerenah aku. and haritu dekat pasar, mama cakap macam ni.


mama : mama rasa kalau mama beli baju ke tudung ke untuk mama, mama rasa rugi sangat. rasa macam ' haish kenapalah aku beli '. tapi bila mama beli untuk adik, mama rasa seronok. tak rasa duit tu habis.


see. mama memang the BEST. she's the most greatest mama ever. iloveherdamnmuch..


and pejam celik pejam celik. there are 11 days more before im leaving them :'( aku nak nangisssssssssssssssssss ! ahhhhhhh T_T


aku terfikir jugak, mampu ke aku berkorban macam-macam untuk mama ? yaAllah. sedihnya aku. serious guys. aku sayang mama lebih dari aku sayang segalanya. infact diri aku pun aku taksayang banyak macam mana aku sayang mama.


bagi aku Kasih Ibu ni tiada ke penghujunya. even mama dapat tau pasal surat saman abang aku, mama tetap layan abang dengan penuh kasih sayang. katanya ' Sejahat mana pun, anak kita.. '


dah lah. aku taknak cerita banyak. korang pun dapat rasa kan sacrified ibu korang ? aku dah taksanggup nak tahan air mata ni. sebab aku sayang mama sangat-sangat.


aku berazam aku akan genggam slip PMR 9A and aku akan menjerit dekat mama 


Maaa ! Ain dapat 9A maa !! :'D

till here. daa :'(

No comments: