Friday 7 December 2012

Bercuti.



Bismillahirahmanirrahim. Assalamualaikum!

Okay mesti korang ingat aku akan bercuti ke Paris kan kann? haaa aku akan melawat Eiffel Tower kegemaran si CATUL tuu! haha yess aku akan ke Paris. err maybe dalam 2 weeks gituh. errm haa bila aku akan pergi? ermm 10 tahun lagi maybe? ahaks! hahahahaha gurauu.

seriously aku takdelah duit kepuk-kepuk macam orang yang selalu pergi holiday sini sana. dalam Malaysia pun tak habis lagi nak ziarah. haha aku ni jenis sederhana saja. duit dahulakan yang penting dulu. jenis family aku ni, kalau si encik mama, dapat duit confirm aku diheret ke dalam gudang NSK tu untuk membeli belah barang dapur. si encik babah pulak, confirm siang malam ke kolam memancing. hobi gituhh. si abang pulak? haa dia lagi lahh. beli baju kasut lah segalanya. tapi AKU???? aku akan suruh mama simpan dulu. then bila2 aku nak belanja aku mintak. tapi selalunya aku tak dapat nak belanja sangatlah sebab mama dah pun guna duit aku untuk topup segala natang aku beli belah. macam baju ke kasut ke jenjalan dengan kawan ke. sedihkan cerita aku. uhuksss. nah tisu nangis sesama *tears*

tapi aku selalu cakap dengan Mama..... rezeki yang kita dapat ni sebenarnya DAH CUKUP! Allah dah takdirkan rezeki kita sekian sekian sekian, mana kita tahu bila kita jadi KAYA RAYA... kita lupa, kita lupa segalanya. who knows right? setiap yang tertakdir untuk kita adalah yang terbaik. jangan pernah merungut tak dapat rumah banglo macam dia, tak dapat kereta lamborghini, tak dapat baju branded2, tak dapat handphone canggih segala bagai lah kan! muhasabah........

okay balik ke pangkal jalan. aku sebenarnya bercuti ke kampung halaman je. kahkahkah ke Tanjung Karang. haaaaaaaaaaaaa kannn sebenarnya ada lagi satu cerita sedih tapi aku taknak cerita dekat sini sebab aku tahu nanti mesti ada mulut sumbing yang dok mengejek aku T.T uhukss doakan aku nak jogging nanti berhasil lah ye! jogging lepas subuh je. kahkahkah mampu ke ? :P

panjang lebar nampak entry ni. haa encik abang sedang menguasai bb ku. mentang2 aku guna laptop. puihhhhh -.- untung kau dapat adik yang baik hati cenggini. haha masuk bakul angkat sendiri yuuu.

okaylah. aku ngantok sebenarnya. cam nak tidur. tapi takpe. aku bantai tidur dalam kereta je nanti. adiosaaa!

Bismillahitawakkaltualallah :') moga perjalanan ini diberkati ^^ moga selamat sampai. moga aku selesa tidur dalam kereta.

Doakan Puan 'A' selamat bersalin anak kembar 9 nya yeee! :')) doakan doakannn! aminnnnnnn.

No comments: