Friday 23 November 2012

I got strength from her :')


assalamualaikum and haii.

Innallaha ma'ana :') don't sad. Allah always with us. percaya setiap yang terjadi ada hikmahnya. Allah nak kita belajar something dalam kehidupan. Allah nak kita beware dalam kehidupan ni tak semuanya manis. ada pahit masin and so on. 

'Walau pahit macam mana sekalipun, Allah akan bagi jugak kita merasai kemanisannya nanti :')' itu janji Allah.

as long as we believe on Him, always remember Him no matter how suffer we are. cause we are slave. that can't do anything except seeking for His pleasure to bless our life.

Mama adalah sahabat terbaik. yang always with me to face my journey. macam-macam cabaran ujian dan dugaan dalam hidup ni. I believed, Allah has fate something good for me. I believed that.

Bila dah rasa macam down dalam kehidupan, aku akan cepat-cepat bagitahu mama macam mana aku nak handle benda ni semua. as a motivator, mesti ada baik buruk respond yang diberi. its okay. as long as aku boleh terima. 

Even jawapan yang diberikan bertentangan dengan kehendak kita, aku percaya jawapan mama adalah yang terbaik. Naluri seorang ibu sangat kuat untuk anak-anaknya. Setiap rasa yang lahir dari ibu merupakan petanda. Aku nak jadi anak solehah, aku dengar dan ikut cakap mama.

Bila mama bagi aku kekuatan, bagi tahu macam mana nak solve problems semua, rasa nak menitik air mata sebab terharu dan bersyukur aku masih ada Mama sebagai sahabat :') aku masih ada Mama yang dapat bantu aku tatkala aku jatuh lemah. aku masih ada Mama yang melayan segala kerenah aku. aku masih ada Mama yang sentiasa pesan dan nasihat aku. aku masih ada Mama yang didik aku jadi anak yang baik dan yang paling penting aku masih ada Mama yang sentiasa mengalirkan kekuatannya untuk aku bila aku pasrah :'))

tiada wanita terhebat selain dia. 

*Allah, kau berkatilah usianya. kau lindungilah dirinya. kau berilah dia kekuatan untuk terus menghadapi harinya. kau murahkanlah rezekinya. bantulah aku ya Allah untuk terus mencari keredhaan Kau dan dia agar aku dipermudahkan segala urusan untuk membalas jasanya walau aku tahu, aku masih belum mampu :'((

*tears*

No comments: