Monday 23 January 2012

Bawa ku pergi...


assalamualaikum and haii.


esok dah nak balik asrama. eh yeke? hahahaduii. seronok sangat cuti ye. Alhamdulillah cuti kali ni, boleh dinamakan cuti jugak lah. sebab boleh berfoya-foya kann.


pertama sekali, aku harap cuti kali ni takde bawak sebarang kesan terhadap study aku. aku harap aku boleh lagi ingat structure jantung semua. diffusion of oxygen into alveoli. apa lagi ? erm dan semua lah. math, circle and so on. harap aku masih ingat. 


second, bila dah naik form 3 ni. aku rasa diri aku ni bukan aku. eh yeke? entahla. betul ke aku ni ? atau ego menguasai diri ? betul lah orang kata, stage ni lah kita mencari identiti diri kita. sometimes aku tertanya-tanya aku ni kuat ke nak menghadapi semua ni ? kalau nak ikutkan.... aku ni manja. bongsu dalam 2 beradik. lagi-lagi atas aku abang. aku perempuan. so agak mengada-ngada. bila stay hostel, ofcourse rindu mama semua. tapi macam mana aku survive ? sebab aku pesan dekat diri aku. ' ain, nak tak nak. kau kena berdikari. kau kena survive sendiri.. ' itu lah aku.


third, orang kata kesabaran tu tiada tahap. ye memang betul. tapi sometimes bila kita dah sabar sabar.. api kemarahan tu mesti membuak-buak. terasa diri ni mengikut jee. teringat dekat sorang membe aku. dia fikir kitaorang ni kena dengar je cakap dia ? menggedik. mula-mula aku takberani lah nak sound dia. tapi lama-lama, aku dah tak tahan. aku sound je dia terang-terang. lantak ah dia nak terasa tak. susah lah, aku kalau dah benci. akan benci selamanya...


forth, orang yang tak kenal kita, boleh lah judge kita macam-macam kan. cuba kalau kita kenal dia betul-betul. serious apa yang kita judge dia sebelum ni bercanggah lepas kita dah kawan dengan dia. orang kata don't judge a book by its cover right? macam tu jugak aku. banyak dah yang mempersoalkan pandangan aku. dorang kata aku pandang slack ? *eh betul ke eja slack ni ?. tapi hakikatnya aku takpandang slack punn kat dorang. haduhh. banyak kali aku practice dah jangan bagi nampak macam slack. tapi takboleh. so, aku bukan sombong. maybe time tu aku tengah takde mood. tu sebab aku masam. and pandangan aku memang macam tu. unless lah kalau aku betul-betul tak suka kau.


fifth, aku berazam untuk menjadi pelajar cemerlang PMR, SMA, SPM. inshaallah :) bukan senang kita nak mencapai kecemerlangan tu. perlu pengorbanan yang sebenar-benar pengorbanan. bukan takat study je. bagi aku, pelajar cemerlang tuu. pelajar cemerlang akademik and kokorikulum. kita kena study smart, bukan study hard. buat masa ni, jadual belajar aku.. aku takbuat lagi. sebab aku takut aku takdapat nak ikut. takpe, belum cuba belum tahu.


and lastly. aku adalah aku. ye, aku sedang mencari identiti aku yang sebenar. searching for the real me...


adiosaa.

No comments: