Friday 2 December 2011

Jadi profesional bukan ikut orang

assalamualaikum and haii :D


erm, setuju dengan statement ni ' Jadikan Facebokk, Blog, Twitter dan apa saja sebagai pentas ibadah '


haa. ibadah bukan j solat, puasa and blabla rite ? setiap perkara yang kita lakukan, niat kerana Allah dikira ibadah :) wahh senang j kan ?


kita ni manusia. memang tak lari dari melakukan kesilapan. tapi jangan lupa, taubat tuu penting ! selagi masih berpeluang, bertaubatlah. :)


rasanya tak patut kalau seseorang ni melakukan kesalahan, orang semua caci maki dia. tapi orang semua lupa dengan kebaikan yang dia pernah lakukan sebelum ni ? adil tak adil ni ?


kita kalau nak judge orang, better judge diri sendiri dulu. sebelum menunding jari pada orang lain, pastikan jari kita tu bersih dulu. 


memang lah dengar apa yang di tegur bukan lihat pada siapa yang menegur. tapi agak-agaknya kalau orang tu minum arak lah kan, dengan terhoyong hayangnya datang dekat korang and cakap macam ni " LA TAQRABU ZINA "


bhahaha :D memang kena tendang lah kann.


so, fikir secara profesional bukan ikut orang :) kena punya jati diri hebat, iman yang kuat, personaliti yang mantap, fikiran yang kreatif.


baru profesional gituuu :D


apa ada pada populariti di dunia ? kalau malaikat sendiri tidak mengenali kita di akhirat kelak ? na'uzubillahminzalik T_T fikir-fikirkan.

No comments: